04 maj 2006

Jag är en Poolian

Mitt arbete på Rationell IT går bra. Jag har kommit över första etappen och ombetts vara där på heltid om jag kan. Har dock fortfarande behov att vara borta en dag i veckan ett tag till. Förhandlingar fortgår.

Vad jag däremot aldrig tänker på är att jag faktiskt är inhyrd där via Poolia. Så en samling Poolia-ansvariga brukar ringa mig och fråga hur det går. Jag blir mest besvärad för jag känner inte att jag har nåt med dem att göra.

Fast igår var ett trendbrott. Poolia har ringt och tjatat att jag skulle följa med på en månadsträff med andra Pooliaanställda. Till slut gick jag med på det. Klockan 18.00 var det mat på en restaurang i Collegium i Mjärdevi. I samma restaurang som vi brukade få frukost på av Intentia efter innebandypasset på fredagsmorgnarna, så det kändes lite konstigt.

Den första jag sprang på på mötet var en man som också heter Lars och som jobbar på Rationell IT. VIsade sig att han börjat samtidigt som jag för en knapp månad sedan. Ingen av oss två visste tidigare att den andre också var på Poolia.

Maten de serverade var fin. Fläskhare och klyftpotatis. Sen följde ett föredrag om att undvika stress. En och en halv timma höll det på. De tristaste var att minst tre gånge under föredraget fick vi ut stenciler med frågor som skulle svaras på i grupp. Sen skulle varje grupp redovisa. Det sistnämna gjorde att jag kände "Aldrig mer" inför hela den här grejen.

Sedan berättade att om en månad var det träff igen. Skeet-skytte i Norrköping följt av pubrunda. En tisdagskväll! Tror att jag avstår...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jubileum sedan jag började jobba idag

Idag är det den 14 juni. Den 14 juni började jag att jobba. Slutade gymnasiet den fredagen 11 juni och for iväg med min granne, för hans enm...