02 juli 2001

Takfläkten

Vi har olidligt varmt i lägenheten. Jag sover normalt utan täcke till 04.00
och Kerstin har inget täcke alls. Vi bara ligger där som två strandade
valar och frustar. Igår inköptes en takfläkt. Och tur var det för man blev
så varm av att sätta upp den att det gick åt en takfläkt för att kyla ner
oss efteråt.

Kerstin fick, stående i dubbelsängen, hålla hela fläkten medan jag
skruvade. Hennes armar domnade och jag hörde spridda "Jag orkar inte
längre, jag måste släppa" innan vi till slut fick dit den. Men upp kom den
och sladden som bara var 10 cm lång räckte med ca 1 cm till godo.

Nu är det skillnad, nu blåser det nästan kallt i sovrummet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jubileum sedan jag började jobba idag

Idag är det den 14 juni. Den 14 juni började jag att jobba. Slutade gymnasiet den fredagen 11 juni och for iväg med min granne, för hans enm...