07 februari 2007

Samlade citat från Anton

Anton:
-"Pappa, hur gammal är du när jag är 70 år?"
-"Eh.. 107..."
-"När jag är 76 år då?"
-"Eh.. få se... 113..."
-"Pappa... dör du aldrig?"



När jag, Anton, min svåger och hans dotter skulle gå till ICA en lördagsmorgon så mötte vi en ung tjej som kom joggande.
Precis när hon mötte oss sa Anton med mycket hög röst:
-"Hon är ute och springer. Hon är för tjock."
Man skäms ibland...



Vi stannade till på en parkering utanför en affär på Tornby förra söndagen. Bredvid oss stod en gammal svart Volvo 145:a. Ägaren till bilen kom just tillbaka till den när vi gick ifrån vår. Anton skyndade sig fram och frågade saker om bilen:
-"Du.. hur gammal är din bil?"
-"37 år" svarade mannen, "Det är en 70:a."

Anton pekade på alla de små fyrkantiga, röda färgfläckarna på bilen.
-"Har du gjort de här fläckarna?"
-"Ja" sa mannen, "jag ska lacka om den."

Anton tittade eftertänksamt på bilen och sedan såg han upp på mannen.
-"Men du måste nog tvätta den först..."

1 kommentar:

  1. Visst är det underbart när de små liven kläcker ur sig sånt?
    Jag minns valet för fyra (nåväl fem) år sen när jag bodde i Täby och åkte med min då två-årig son Roslagsbanan, lokaltåget mellan Stockholm och Norrort, som brukar ha väldigt borgerliga resenärer.
    Han satt där, i mitt knä och småpratade, men sedan -- utan att jag någonsin skulle ha försökt påverka min son i någon politisk riktning (i vart fall vad jag vet) -- brast han ut, vääääldigt högljudd, "MODERATEN ÄR BAJS"

    Jag tror inte att han riktigt förstod innebörden av det han sa, men hans ord (framförallt inför denna publik)... Slående pinsamt :-)

    SvaraRadera

Jubileum sedan jag började jobba idag

Idag är det den 14 juni. Den 14 juni började jag att jobba. Slutade gymnasiet den fredagen 11 juni och for iväg med min granne, för hans enm...