17 december 2012

Rådjur, bajs och gammal saft i glassen

När vi ska läsa godnattsagor så har Lina haft en period där hon själv vill fantisera ihop den. Mest blir det skuggfigurer och äckliga tårtor som jag ska äta.

Kvällens "saga" bestod av glass hon fixade åt mig. Den innehöll rådjur, bajs och gammal saft. Rådjuret var dessutom levande och stod mitt uppe på glassen.

Till efterrätt (?) så gjorde hon en bulle med slem i. Slemmet var blått och rosa. När jag ätit det fick jag utslag över hela kroppen, berättade hon. Också dem blå och rosa.

- "Hoppa in i baksätet, så kör jag dig till sjukhuset." sa Lina.
Jag hoppade in och Lina tvärbromsade.
- "Då var vi framme! Det tar en sekund till sjukhuset. Vi bor granne med det!" fortsatte Lina.
Jag protesterade lite över varför vi tog bilen och inte gick, men nu var doktor Lina redo att ta emot mig.
- "Du har fått färglaktos" berättade hon."Jag måste operera dig. Jag skär bort utslagen, men jag lämnar dem öppna."
Efter operationen så sydde doktor Lina ihop mig. "Med en sko" sa hon.
- "Med en sko??" frågade jag.
- "Jag menar med ett skosnöre" rättade sig Lina. "Och så tar jag en pommes frites som nål. Jag vässar den i pennvässaren först."


Andra kvällar har det till exempel varit en fågel att äta.
- "Mums, sa jag. Jag gillar ju kyckling.
- "Men jag har inte skalat den", sa Lina. "Jag har bara plockat den från himlen."

Ytterligare en annan kväll ville hon att tårtan skulle innehålla en baby. Jag tvärvägrade och sa att en baby vill jag absolut inte äta.
- "Men hallå", sa Lina. "Det är en FUL baby!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jubileum sedan jag började jobba idag

Idag är det den 14 juni. Den 14 juni började jag att jobba. Slutade gymnasiet den fredagen 11 juni och for iväg med min granne, för hans enm...