31 maj 2002

Antons första besök på Kolmården

I lördags var Kerstin, Anton och jag till Kolmården. Anton tittade mest på
folket. I Kulmåden var det dock ganska intressant eftersom djuren kom så
nära att man kunde klappa dem genom staketet. Jag tog Anton på armen och
gick in i hagen. Där klappade han getter så som han klappar farfar och
farmors hund. Han tog tak i en pälstuss och drog så mycket han kunde. De
små getterna lyfte med bakdelen från marken ibland, så mycket drog han. Ett litet Anton-pekfinger spretade också ut och petade på getternas horn.

Vi var på den nya showen i delfinariet också. En stor ny show hade de gjort
med vattenfall och många fler nummer där skötarna var i vattnet och
puffades fram av delfinerna. Anton gillade mest musiken och att folk
jublade. Att det var något som plaskade där framme förstod han inte så
mycket av.

Vi kollade också på tigrarna när de matades. Anton stod med pappa högt upp
för att se bra men Anton såg bara gubben bredvid och försökte dra i hans
slips. När sedan en liten fluga satte sig på samma gubbes axel så var
lyckan total. Dock hajade han till rejält när vi var på väg ut och en tiger
röt. Först då insåg han att det fanns djur i huset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jubileum sedan jag började jobba idag

Idag är det den 14 juni. Den 14 juni började jag att jobba. Slutade gymnasiet den fredagen 11 juni och for iväg med min granne, för hans enm...