21 mars 2002

Problem med Dell

Jag har ständig telefonkontakt med de förtjusande datorleverantörerna DELL eftersom de nu snart 4 månader efter leverans av min nya dator inte haft lust att skicka ut min skrivare som skulle ha varit med. Den firman som
skulle leverera den gick i konkurs i mellandagarna och de säger att de hade
fått en skrivare till mig att leverera men den försvann i konkursboet. Den
skrivare jag har beställt, en HP 959C har nu slutat att tillverkas så det
skyller de på nu, att de inte kan få tag i någon. De erbjöd mig en Epson
C70 istället som de kunde leverera på 2 veckor...eller mer. På min fråga om
vad det var för skillnad sa de att de inte hade en aning och att det fick
jag väl kolla upp på Internet. Det gjorde jag och konstaterade att den
verkade sämre. Jag kontrade med att ringa till HP och de talade om att 959C
har ersatts av en nästan identisk 960C som fortfarande säljs. Jag ansåg att
jag ville ha den - vilket har det visat sig har levererats till minst en
av mina kollegor - men de sa att den också var svår att få tag på och att
de måste fundera lite till.

Att jag nu har fått betala hyra på en dator som de inte levererat i tre
månader anser de inte som deras problem utan mitt lönekontors som inte
borde göra det avdraget och att jag ska kontakta dem. Det har jag gjort
också, månad efter månad och fått 34 kronor återbetalt i efterskott på
nästkommande lön. Nu är det snart dags igen, för månaden börjar rinna ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jubileum sedan jag började jobba idag

Idag är det den 14 juni. Den 14 juni började jag att jobba. Slutade gymnasiet den fredagen 11 juni och for iväg med min granne, för hans enm...