02 februari 2004

Att gå till banken

Jag var ensam på banken i Skäggetorp häromdagen och det var så man blev lite upprörd. Kerstin hade nämligen lyckats skriva fel kontonummer till sin arbetsgivare så de skickade hem lönen på en postgiroblankett istället. Jag fick ladda upp med min och hennes legitimation och ta ut pengarna på Kassaservice i Skäggis. Sedan var det ny kö på sparbanken där jag bad om att få sätta in dem på hennes lönekonto. Det fick jag inte!! Orsak, jag hade pengarna i kontanter, och det tog inte dem. De skickade istället bort mig till Kassaservice igen. Jag sa att det var ju där jag löste in min postgiroblankett. Jaha, sa dem, hade du en postgiroblankett, det hade vi kunnat ta här på banken.

Jag bad därefter bankpersonalen om att ge mig, eller skicka hem, en blankett så Kerstin kunde avbryta sin överföring till Antons bankkonto. Det fick jag inte heller göra utan att Kerstin kom in. Jag tackade mycket sarkastiskt för "all hjälp" och gick och ställde mig i en tredje kö den dagen. Kom just på att de borde byta namn med varandra efter den bankens "kassa service"...

Sedan får jag bara släpa Kerstin till banken och nya köer, ser inte fram emot ett besök till i Skägget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jubileum sedan jag började jobba idag

Idag är det den 14 juni. Den 14 juni började jag att jobba. Slutade gymnasiet den fredagen 11 juni och for iväg med min granne, för hans enm...