12 juni 2006

På Cirkus

I söndags kom vi äntligen iväg på Cirkus trots hindren jag skrivit om i min "lilla" blogg på MSN.

Det var Cirkus Olympia som stod för underhållningen i Lambohov. Personligen ansåg jag nog att kvaliten ofta var ganska låg, men Anton var lycklig och att med hans ögon uppleva sin första cirkus räcker långt.

Anton har just allergitestat sig, och han tål inte hundar och katter. Det gör inte pappa heller, och pappa tål inte hästar och kor heller, så vi båda garderade oss med att ta lite extra allerginmedicin. Anton var lite arg att han inte fick ta Clarityn som pappa, men den är från 6 år, så det gick inte. För säkerhets skull plockade jag på mig hans allergispray i fickan också. Den kunde ju vem som helst av oss två ta i nödfall.

Det var vansinnigt varmt denna dag och jag lämnade jackan hemma. Jag fick därför stoppa ner allergisprayen och en 10-pack näsdukar i min ena framficka på mina trånga jeans. I andra fickan åkte stora nyckelknippan och mobilen ner. I bakfickan stoltserade plånboken med mycket mynt i. Detta hade en märklig fördel som jag inte tänkt så noga på förut.

Cirkusen hade en ovanligt tråkig och intetsägande clown och några kameler som hade märkliga skavsår på kroppen. Dessa delar av programmet var lite B-betonade. Men akrobaterna och hon som klättrade i ett rep i taket förhöjde stämningen. De var riktiga proffs.

På cirkusen fanns också en ficktjuv från Danmark. Det var ont om folk i publiken och jag åkte på att vara en av tre "offer" som ficktjuven skulle plocka saker från. Anton grät i sin stol för han ville inte att "de skulle ta pappas plånbok".

Men mina trånga fickor gjorde det besvärligt för honom. jag kände mycket tydligt hur han kämpade med min plånbok men fick låtsas som ingenting för showens skull. Han plockade av armbandsklockan också, men även där fick jag spela ovetande. Efter det så blev jag förpassad ner igen och så fick de båda andra offren bli plockade desto mer istället.

I pausen red Anton på en kamel liksom hans kusin Dennis som också visade sig vara där. Kusin Louisa red på en ponny. Anton beskrev ridturen på kamelen som "väldigt stickig".

Även Lina var förstås med på cirkusen och hon följde i huvudsak ljudet från orkestern med stor förundran, men utan att bli ledsen. Det var mest det faktum att vi skulle sitta stilla i två timmar som satte myror i baken på båda barnen.

Efter cirkusen var barnen så uppspelta att pappa satt med Lina i knät fram till 21.00 innan hon somnade. Normalt gör hon det ca 19.30. Anton höll ut en halvtimma längre innan även han slocknade i soffan.


Till slut skjuter jag in ett nytt ord Anton satt ihop. Han fick nämligen prova en boxboll hos min syster och hennes man och hans ord för boxhandskar blev "handskvantar"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jubileum sedan jag började jobba idag

Idag är det den 14 juni. Den 14 juni började jag att jobba. Slutade gymnasiet den fredagen 11 juni och for iväg med min granne, för hans enm...