27 augusti 2007

Antons första månadspeng

Anton fick sin första månadspeng i söndags. Han ska få 50 kronor den första varje månad har vi lovat honom. I söndags var inte den första men han hade födelsedagskalas i lördags och fick 100 kronor. Och tillsammans med hans småpengar och den där femtilappen en vecka i förskott skulle det räcka till den fotbollsspelare han länge pratat om att spara till.

Nu köpte han den och han räknade ut att om han bara lämnade in sin lilla kundvagn först så fick han råd att köpa en Fanta för tian han haft i kundvagnen. Dessutom hade han en och femtio kvar som brände lite i fickan. Han hittade en liten, liten tub med genomskinlig vätska i somkostade en krona.
-”Här finns ju nåt för en krona. Det kan jag köpa.” utropade han.
-”Vet du vad det är då?”
-”Neej…”
-”Det står att det är ”axelfett för din jojo” på den.”
Anton tittade frågande på mig och pekade sedan längst upp på armen, på sin axel, och sa:
-”Ska jag använda den här då?”

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jubileum sedan jag började jobba idag

Idag är det den 14 juni. Den 14 juni började jag att jobba. Slutade gymnasiet den fredagen 11 juni och for iväg med min granne, för hans enm...