23 september 2007

Jag har skrivit en gästkrönika i Corren

Det började med att jag läste en krönika i Corren, om hur konstiga män är. Jag mejlade henne några exempel på hur konstiga kvinnor kan vara. Hon svarade (bland annat):
” Kul! Tack! Glad höst! ”

Efter 39 minuter kom det ytterligare ett mejl:
” Du! Kan jag inte få publicera den här i Bostadsbilagan? Det är så roliga -- och typiska! -- könsskillnader du tar upp. En gästkrönikor i Bostad, det vore väl fräckt? ”

Jag accepterade varpå hon replikerade:
” Kul! Det blir första gången i världshistorien som Bostad har en gästkrönikör på sidan A2”

Så gjordes planerna upp för en publicering. I torsdags, den 20 september 2007, var det dags. Krönikan finns med i sin helhet här (tyvärr har bilden på mig av nån anledning fått en fläck i vissa tidningar, bland annat min):

Som bonus för mina bloggläsare finns också en unik bild på vår TV här, med sugrör och allt här:

1 kommentar:

  1. Det var tamme tusan den bästa krönika jag har läst hittills, känner igen vartenda ord!

    SvaraRadera

Jubileum sedan jag började jobba idag

Idag är det den 14 juni. Den 14 juni började jag att jobba. Slutade gymnasiet den fredagen 11 juni och for iväg med min granne, för hans enm...