30 september 2007

Om du har en superkraft, använd den!

Jag har sett 7 avsnitt av Heroes fram till idag. Varje minut de visat hittills i TV4. Reklamen för serien innan den började haussade upp serien så jag ville absolut inte missa den. Visst är den bra! Om man inte tänker efter…

Alla dessa personer som har såna superkrafter. Varför använder de dem inte då? Det är ju det alla väntar på. Som mannen som är politiker. Han är med mycket i handlingen. Han kan flyga. Vi har sett honom flyga. Två gånger, totalt ca 30 sekunder. På 7 timmar…

Men Hiro. Han är min favvo. Han är så skönt töntig, men ändå så handlingskraftig.
Som då när han fick veta at han visat sig på tunnelbanan, ditrest från framtiden, med ett svärd i handen. Hans replik:
-”I had a sword?” anser jag vara en av seriens bästa. Och framför allt, han använder sina krafter i nästan varje avsnitt.

I avsnittet 7 jag såg senast så använde Hiro sina krafter (förstås),men sen var det rätt tunt på 60 minuter. Det var bara en som stack in handen genom plåten på en kraschad bil. Så de slapp slå sönder sidorutan på bilen innan de skickade den till skroten.

Och sen var det hejarklacksledaren som tog bort en nit från en nitpistol hon fått i handen. Och det slutade blöda. Wow, vilken superkraft.

En annan kvinnas superkrafter är att hon är schizofren. Är det en superkraft.

Visst fattar man att det händer så lite för att handlingen ska räcka till alla avsnitt. Men borde man inte ha färre antal avsnitt då. Eller som X-men, bara en långfilm (eller 3). Då tvingas de upptäcka sina krafter, hitta varandra och tillsammans rädda världen på under 2 timmar. Då skulle det kanske bli lite fart på våra nya superhjältar.

1 kommentar:

  1. Hej - ville bara lämna ett "visitkort" - har varit här och läst...

    SvaraRadera

Jubileum sedan jag började jobba idag

Idag är det den 14 juni. Den 14 juni började jag att jobba. Slutade gymnasiet den fredagen 11 juni och for iväg med min granne, för hans enm...