12 oktober 2008

Min bok finns att köpa

Om ni undrat ibland varför det sällan uppdateras på denna blogg? Detta har flera förklaringar:
1) Jag har hamstrat undan en del inlägg till boken
2) Min tid har delvis gått åt till att skriva och redigera boken

Men nu är den här. Låt mig presentera boken "Mamma har blöja ibland"



Jag har själv beställt 10 exemplar som kom hem i brevlådan i tordags. Riktigt bra kvalitet på tryckningen (också) måste jag säga.


Boken innehåller 125 sidor väl utvalda favoritinlägg från denna och andra bloggar jag skrivit. Samt ytterligare 65 sidor helt opublicerade inlägg som jag knåpat ihop under de senaste 14 månaderna. Allt med en tydlig inriktning på att skapa denna bok.

I boken kan man läsa bland annat:

* Om du skulle skriva ett brev till dina gamla lärare från låg och mellanstadiet, vad skulle du skriva??" Jag har gjort just detta! Läs brevet och vad de svarade.

* Varför simmar jag så dåligt?

* Hur jag blivit lurad av bilförsäljare och reklamtryckare.

* Hur det gick till när jag sålde min firmabil och företaget.

Jag har påbörjat en tidigare "hemlig" blogg om bokens tillkomst:

http://blog.oxvalley.com/

Boken finns att beställa på:

https://www.vulkan.se/Presentation.aspx?itemid=14851


2 kommentarer:

  1. jag måste bara fråga, varför heter boken Mamma har blöja ibland? =P

    SvaraRadera
  2. Den heter så för att min son berättade att mamma har blöja ibalnd. Åtminstone en gång i månaden... :-)

    SvaraRadera

Jubileum sedan jag började jobba idag

Idag är det den 14 juni. Den 14 juni började jag att jobba. Slutade gymnasiet den fredagen 11 juni och for iväg med min granne, för hans enm...