30 juli 2010

Fem myror är fler än fyra elefanter

Idag har vi varit på teater med barnen. "Fem myror är fler än fyra elefanter" i en uppsättning av Jippiekultur i Linköping.

En hel samling iakttagelser gjorde jag:
  • De härmade rösterna på Magnus och Brasse väldigt bra..
  • Minus dock för att de kallade sig sina riktiga namn "Nicklas, Lasse och Karin".
  • De följde TV-seriens manus till punkt och pricka.
  • Föräldrarna gillade det minst lika mycket. Antagligen mera.
Det var klart kul och sevärt. De härmade även animationerna på ett berömvärt sätt. Det kostade 140-160 kr per person. 120 kr om man hade MedMera-kort.

Jag kan rekommendera den till nyfikna. Går i Gamla Linköpings utomhusteater varje fredag-söndag klockan 16.00 under sommaren.

Lina som aldrig sett originalshowen gillade det också. Så mycket att hon ville se de VHS-band med alla avsnitt jag en gång köpte åt Anton och inget av barnen har sett förut. På banden var hon lite besviken på att det var tecknade myror och inte små tjejer i bruna kostymer som på teatern. Scenen där Brasse stavade fel på Evas namnsdagstårta på bandet ville hon se två gånger i rad. Efter halva första avsnittet lessnade hon dock och ville se "Bananer i Pyjamas" istället.

Antar att de tecknade delarna är lite för banala för barn av idag och drar ner takten på showen. Återkommer om intresset skulle vakna på nytt. Hon är ju trots allt väldigt intresserad av bokstäver och siffror just nu.


1 kommentar:

  1. Vi har oxå sett föreställningen och den gick hem hos oss alla tre som var där. Till skillnad från dina barn så har mina sett de tre DVD filmer med alla avsnitten flera gånger och ser den gärna när de ser på DVD :-) Fastde ser inte så ofta på TV över huvud taget hemma hos mig...inte ens varje dag och faktisktinte ens varje vecka.

    SvaraRadera

Jubileum sedan jag började jobba idag

Idag är det den 14 juni. Den 14 juni började jag att jobba. Slutade gymnasiet den fredagen 11 juni och for iväg med min granne, för hans enm...