18 april 2012

Den totala lyckan att få rörisolera igen



Ikväll har jag haft kul! Jättekul!

En rörmokare från tekniska verken var förbi igår och bytte ut första kranarna där fjärrvärmen kommer in för att en av dem läckte. När han var klar sa han att han skulle skicka hit en isolerare från Norisol. Även om jag kände att det skulle vara roligt att ev. träffa en gammal kollega igen så övertalade jag honom (med lite polisgrepp och judokast) att få göra detta själv.

Och idag kunde jag inte hålla mig längre utan satte igång. Några reflektioner under arbetets gång:

- Jag måste numera ha glasögon på mig för att klara jobbet.

- Bostik 1782-lim fungerar inte efter 6 år i verktygslådan.

- Min pappas superduper-lim fungerar dock även till detta.

- Det duger inte alls lika bra med vilken handsax som helst. Min inkörda sax är ovärderlig.

- Det var jättekul! Om man kunde göra som med datajobb - arbeta med det några timmar i hemmet när barnen somnat - skulle jag göra detta oftare.

Här följer en bildsvit från arbetet.




















2 kommentarer:

Jubileum sedan jag började jobba idag

Idag är det den 14 juni. Den 14 juni började jag att jobba. Slutade gymnasiet den fredagen 11 juni och for iväg med min granne, för hans enm...