25 februari 2006

Anton hejar på Sverige

Under OS i Turin så har Anton blivit medveten om att det finns nåt som heter Sverige och att vi kommer därifrån, att de oftast har gula kläder och vi hejar på dem.

Han har följt ishockeyn för både herrar och damer såväl som damcurlingen.

Svårast var det i ishockeymatchen mot USA. Plötsligt hade de man skulle heja på blå kläder. Knepigt, tyckte Anton.

När vi var på McDonalds i söndags så satte sig Anton vid ett bord medan vi stod i kön. I hörnet stod en TV som visade hockey mellan Schweiz och Canada. Tvärs igenom lokalen ropade han plötslig:
-"Pappa! På TVn... de vita kramas."

En kväll hade han sett på hockey utan att jag var med. Han beskrev vad som hände för mig. Jag fick för mig att han lade till lite ur fantasin också, eller så var det en sevärd match jag hade missat.

-"En kom fri och då hällde de andra silverfärg över huvudet på honom."
-"En annan började slåss och då kom polisen och hämtade honom... sen kom hans mamma och pappa och skjutsade honom till sjukhuset."

Ikväll var det första gången på mycket länge som de visade Melodifestivalen redan klockan 19:00. Detta innebar att Anton för första gången var vaken och kunde se när det började. jag förklarade att det var en tävling och den sång som var bäst skulle vinna. Anton utbrast:
-"Heja Sverige!"
Pappa skrattade. Anton tittade förvånat på sin far och sa:
-"Va, är Sverige inte med??"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jubileum sedan jag började jobba idag

Idag är det den 14 juni. Den 14 juni började jag att jobba. Slutade gymnasiet den fredagen 11 juni och for iväg med min granne, för hans enm...