14 februari 2006

Antons funderingar i helgen

I söndags hittade vi vår gamla biobiljett hemma. Jag frågade Anton om han skulle vilja gå på bio igen. Det ville han.
-"Mamma och Lina mä också"
-"Fast du vet, små barn kan störa andra på bion. Om du vill kan vi skaffa barnvakt till Lina och så kan du, jag och mamma gå", sa jag.
"Neeej" utropade Anton, "Jag saknar Lina när hon är borta så mycket."

******

Anton brukar vara "polis" i bilen och se till att alla har satt på sig bilbältet när vi ska åka någonstans. I söndags var vi till en grillkiosk i Boxholm och köpte korv. Jag satte in påsen med mat i baksätet. Anton och jag satt fram. Anton vände sig bak och tittade på påsen. Så sa han:
-"Påsar kan inte ha bälte".

*******

Anton och jag tittade på när dameran spelade ishockey i OS. Jag förklarade att de som spelade var från samma ställe som oss, Sverige, och att det var kvinnor allihop han såg på TVn. Anton funderade och frågade:
-"Mamma är inte med och spelar?"
-"Nej (hi-hi), du vet mamma måste ju ta hand om Lina."
-"Dom som spelar, dom har inga barn."
Kan ju tänkas vara sant faktiskt...

******

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jubileum sedan jag började jobba idag

Idag är det den 14 juni. Den 14 juni började jag att jobba. Slutade gymnasiet den fredagen 11 juni och for iväg med min granne, för hans enm...