25 februari 2006

Vad-träning

Nu tror ni kanske jag ska berätta om motion, men så är inte fallet. Snarare om frågeord som "vad" och "hur". Anton struntar helt i att använda dem. Han säger bara:
-"Heter du?" och "Många år är du?"

Talpedagogen har bett oss öva på frågeord, så i lördags morse låg hela familjen i sängen och Anton provade sina nya färdigheter.
-"Pappa, vad heter du?"
-"Mamma, vad väger du?" (Mamma ville inte svara.)
-"Vad många år är du?"


Till sist ett ord till som Anton hittat på

Långbennöt - Ståljordnöt
(för er som minns StålLångben, var tog han vägen?)

1 kommentar:

  1. Hej där. Jag håller på och samlar alla pappabloggare på en sida. Vet inte riktigt varför, har väl för lite att göra.

    Nåväl, vill du vara med i gemenskapen? Gå in på http://farsorsombloggar.bloggspot.com och skriv ett meddelande.

    SvaraRadera

Jubileum sedan jag började jobba idag

Idag är det den 14 juni. Den 14 juni började jag att jobba. Slutade gymnasiet den fredagen 11 juni och for iväg med min granne, för hans enm...