23 september 2012

Idiotprojekt

Jag drar mig inte för - i likhet med många andra - att starta stora hemmaprojekt. Jag är dock sedan envis nog att fortsätta (för annars vore allt arbete jag lagt ner hittills bortkastad), tills projektet är i hamn.

Ett av mina senaste projekt har varit att handkonvertera 10 000 rader C-sharp (C#, ej skrivna av mig) till Java. Språken är ganska lika men en hel del pillande har det varit i de ca 30 timmar jag lagt ner hittills.

Programmet läser in en midi-fil och skriver ut den som notor. Jag tänkte integrera det med ett annat stort hemmaprojekt jag har gjort en gång.

Nu läser mitt program filen och alla menyer ser (nästan) ut som i originalet i C#.

Återstår visst bara några detaljer med att få notorna att se korrekta ut.. :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jubileum sedan jag började jobba idag

Idag är det den 14 juni. Den 14 juni började jag att jobba. Slutade gymnasiet den fredagen 11 juni och for iväg med min granne, för hans enm...