17 oktober 2005

Sambon ser på fotboll

Jag bänkade mig framför Sverige-Kroatien i fotboll härom veckan. För ovanlighetens skull så fick jag sällskap av sambon.

Hennes först fråga var vad matchen gällde.

-Om Sverige vinner så är de klara för fotbolls-VM, svarade jag.
-Jaha, så matchen gäller ingenting då?
-Eh.. jo, om de vinner så får de vara med i VM...
-ja, men VM har de ju varit med i förut, så det gäller inget nytt alltså?

Nåväl, vi började titta. När de visade en närbild på en av spelarna frågade hon:
-Vem var det där?
-Det var Teddy Lucic.
-Nej, jag menade svensken.
-Han är svensk.
-Honom har jag aldrig hört talas om.

Hon av slutade med att undra vad som hänt med Henrik Larsson? Hade han klippt av sig håret??

Efter 30 minuters spel så "tittade" hon på matchen med ögonen stängda. Och i halvlek gick hon och lade sig. Och lika bra hade det kanske varit för det var visst nån svensk framme och började spela handboll istället och förstörde kvällen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jubileum sedan jag började jobba idag

Idag är det den 14 juni. Den 14 juni började jag att jobba. Slutade gymnasiet den fredagen 11 juni och for iväg med min granne, för hans enm...