24 april 2006

Antons samlade citat från helgen

Anton sitter i pappas knä framför datorn.
Pappa: -"Nu får mamma snart komma och ta dig, jag är bajsnödig så jag håller på att svimma av."
Anton: -"Pappa, jag är också bajsnödig.. men jag kan inte svimma av."


Mamma försöker öva ord som mer, mindre och minst med Anton vid frukostbordet.
Mamma: -"Nu har pappa ätit tre smörgåsar, du har ätit två och jag en. Vem har då ätit minst antal smörgåsar?
Anton: -"Lina."
Helt korrekt men en smula överraskande.


Anton drar ner sina kalsonger och visar stjärten.
Mamma: -"Stoppa in den där rumpan igen. Den får ingen titta på. Bara du själv."
Anton: -"Men jag kan ju inte se min rumpa."

Några ord Anton slänger sig med:

Blodtryck - Den vassa nålen man tar blodprov med på sjukhuset.
Prataren - Berättarrösten på film.
"Ola" eller "Doffa" - Att räkna ole dole doff om någonting

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jubileum sedan jag började jobba idag

Idag är det den 14 juni. Den 14 juni började jag att jobba. Slutade gymnasiet den fredagen 11 juni och for iväg med min granne, för hans enm...